317

Training Telefonisch incasseren

Training Telefonisch incasseren
(€ 1.095,- excl. btw, twee dagen)

Waarom sommige arme mensen domme dingen doen

Niveau: voor starters en gevorderden

Training Telefonisch incasseren
De training Telefonisch incasseren is bedoeld voor medewerkers en leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor de incassoresultaten van de corporatie en die op zoek zijn naar theoretische kaders en praktische handvatten voor het verbeteren van de gespreksvaardigheden bij het telefonisch incasseren.

Inhoud
Tijdens deze tweedaagse training leer je hoe je verschillend gedrag van je huurders kunt herkennen en hoe je dit gedrag kunt ombuigen naar constructief gedrag. Met als doel om samen met de debiteur tot een gedragen oplossing te komen.

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Communicatieproces en gespreksstructuur
  • Beeldvorming 
  • Herkennen van en omgaan met de verschillende soorten schulden
  • Vroegsignalering
  • Psychologische basisbehoeften
  • Motiverende Gespreksvoering
  • Het perspectief voor de debiteur

 Vorm
De training bestaat uit theorie en praktijkoefeningen. Om de oefenvormen zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de praktijk, maken we gebruik van praktijksituaties die vooraf door de deelnemers worden aangedragen. Deze praktijksituaties zullen met een trainingsacteur geoefend worden. Voordeel is dat de deelnemers zich daardoor herkennen in de koppeling van theorie en praktijk.
 
Resultaat
Na het volgen van de training:

  • Ben je in staat om de methode “Motiverende Gespreksvoering” toe te passen in jouw gespreksvaardigheden.
  • Heb je geleerd om samen met de debiteur tot een perspectief te komen dat voor beide partijen tot constructieve oplossingen leidt met een duurzaam resultaat. 

Extra mogelijkheden

  • Sociaal Verantwoord Incasseren gaat verder dan communicatie en kennis. Ontwikkeling van visie op een ander incassobeleid is ook erg belangrijk. Indien gewenst is het mogelijk om visiesessies te organiseren voor bestuursleden, managers en medewerkers.
  • Deze training is uit te breiden met een coachingstraject. Hiermee worden kennis en vaardigheden uit de training in de praktijk periodiek getoetst en besproken. 

Docent

De trainer is Roman Talman. Roman heeft ruime ervaring als trainer, coach en manager bij diverse banken, verzekeraars en andere instellingen op het gebied van klantcontact en debiteurenbeheer. Hij is gespecialiseerd in intermenselijke communicatie in een mensgerichte organisatieverandering.

De training Telefonisch incasseren is een coproductie van Nestas communicatie en 

Data en locaties
- maandag 24 maart en maandag 14 april 2025 
De training duurt twee hele dagen van 09.30 uur - 16.30 uur
Mercure Hotel Amersfoort Centre

Deelnamekosten
De deelnamekosten van de training Telefonisch incasseren bedragen € 1.095 exclusief btw en parkeerkosten, inclusief koffie/thee, lunch en documentatie.

Aanmelden
Je kunt je hier aanmelden voor de training Telefonisch incasseren. 

Incompany
Uiteraard kun je deze cursus ook incompany volgen met je collega's.

Annuleren
Zie Algemene leveringsvoorwaarden en klachtenprocedure CorporatieCursussen.nl

Organisatie en inlichtingen  
CorporatieCursussen.nl
T (036) 530 77 00
info@corporatiecursussen.nl

Een label van

Een initiatief van Corporatie College en Nestas communicatie

Nestas communicatie

Bezoekadres:

Veluwezoom 32
1327 AH Almere

T.  036 530 77 00
E.  info@corporatiecursussen.nl

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van ons actuele cursusaanbod? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

AANMELDEN NIEUWSBRIEF
NAAR
BOVEN

Veluwezoom 32   -  1327 AH Almere   T. 036 530 77 00   -   E. info@corporatiecursussen.nl

Leveringsvoorwaarden en klachtenprocedure    -   Privacyverklaring   

Copyright Nestas communicatie © 2018   -   Powered by Idas B.V. Internet & ICT   -   Sitemap   -   Inloggen