Slechtnieuwsgesprekken voeren (wordt alleen incompany gegeven) Deze training is bestemd voor alle medewerkers van corporaties die klantcontacten hebben. Inhoud In deze training leer je hoe je een slecht nieuws gesprek voert. Want huurders en woningzoekenden teleurstellen is dagelijkse kost. Hoe doe je dat op een professionele en vriendelijke manier? In deze training leer je hoe je de verschillende fasen van zo’n gesprek leidt, welke gesprekstechnieken je hierbij gebruikt en hoe je het gesprek afrondt. Daarbij is ook aandacht voor jou als persoon. Wat heb jij nodig om in de juiste mindset te komen en blijven, zodat je met aandacht en kwaliteit deze lastige gesprekken voert?
Vorm De training duurt een dag. In de ochtend bespreken we de theorie en ontdekken samen welke gesprekstechnieken bij jou als persoon passen. In de middag oefenen we met een professioneel acteur. Er is veel ruimte voor het inbrengen van eigen praktijksituaties.
Resultaat Na de training weet je hoe je een slechtnieuwsgesprek voert. Je herkent in de praktijk de verschillende fasen en stappen. Dit helpt om met rust en zelfvertrouwen deze gesprekken te voeren.
Trainer Harry Vlaar is trainer en adviseur voor woningcorporaties. Hiervoor werkte hij in diverse (klant)functies voor woningcorporaties. Hierdoor kent hij de praktijk van de deelnemers en speelt hierop in met herkenbare voorbeelden en casussen en met praktische tips en adviezen. De Training Communicatie bij projecten is een coproductie van Vannimwegen en Nestas communicatie
Incompany Wij bieden de Training Slechtnieuwsgesprekken voeren alleen incompany aan. Datum in overleg.
Deelnamekosten Vul bij Aanmelden uw wensen in en wij sturen u een offerte. Annuleren Zie Algemene leveringsvoorwaarden en klachtenprocedure CorporatieCursussen.nl Organisatie en inlichtingen CorporatieCursussen.nl T (036) 530 77 00 E info@corporatiecursussen.nl